Kup w przeciągu:

Jak stworzyć komfortowy pokój do pracy?
Jak stworzyć komfortowy pokój do pracy?

Praca z domu to wygodna opcja, na którą decyduje się coraz więcej osób. Taki rodzaj pracy wymaga obowiązkowości i dużej samodyscypliny ze strony pracującego. Ale to nie wszystko – na efektywną pracę niewątpliwie wpływa przestrzeń, w której się znajdujesz. Schludnie i praktycznie zaaranżowana przestrzeń do pracy z pewnością sprawi, że będziesz w niej przebywać z przyjemnością.

Przyjazna przestrzeń do pracy

Jeśli posiadasz możliwości – postaraj się, by Twój gabinet znalazł się w osobnym pomieszczeniu. Raczej na niekorzyść będzie wpływać postawienie biurka w salonie, a zwłaszcza sypialni. Higiena pracy jest bardzo ważnym aspektem pracy z domu. Chodzi przede wszystkim o to, by oddzielić pracę od odpoczynku i zajęć domowych. Unikaj więc aranżacji przestrzeni do pracy w miejscach, które odpowiadają za odpoczynek. Jeśli jednak nie masz na tyle miejsca, postaraj się wydzielić tę przestrzeń. Dobrze w tym celu sprawdzają się parawany lub półki z kwiatami.

Na co jeszcze zwrócić uwagę?

    • Dobierz odpowiednie kolory ścian. Jasne kolory nie rozpraszają uwagi, można więc o wiele prościej się skupić. Unikaj jaskrawych barw lub tapet z nadmiarem wzorów, ponieważ tworzą one „wizualny bałagan” w miejscu pracy.
    • Zadbaj o odpowiednie oświetlenie. Postaw biurko w pobliżu okna, najlepiej tuż przy nim. W ten sposób możesz połączyć parapet z biurkiem tworząc jeszcze większą przestrzeń do pracy. Co więcej – lampka na biurko z możliwością regulacji będzie świetnym wyborem, jeśli Twoja praca polega na manualnych zajęciach.
    • Stwórz przestrzeń z charakterem – pokaż, że to właśnie Twoje miejsce! Powieś w pobliżu ulubione obrazki, cytaty oraz zdjęcia. Dobrze jest również zadbać o pojawienie się roślin. Rośliny w miejscu pracy nie tylko odpowiadają za piękny wygląd pomieszczenia – dodają także przytulności i umożliwiają poczucie spokoju.

 

Pokój do pracy – jakie meble?

Zadbaj nie tylko o piękny wygląd pomieszczenia, ale również praktyczność i wygodę. W tym celu dobieraj dobrej jakości meble, które sprawią, że Twój homeoffice stanie się idealnym miejscem do pracy.

W gabinecie nie może zabraknąć dużego biurka z drewna, na którym ustawisz komputer, kawę i notatki. Dobrze sprawdzą się też drewniane sekretarzyki, które choć nie są duże – posiadają wiele przestrzeni w postaci szuflad i półeczek. Można je więc na swój sposób zaaranżować. Zakup także wygodne krzesło z drewna lub krzesło do pracy przy komputerze, jeśli spędzasz przy nim wiele czasu. W miejscu pracy nie może także zabraknąć półki na książki, na której postawisz poradniki, czy segregatory z dokumentami i potrzebnymi materiałami. Zadbaj także o praktyczne dodatki biurowe – segregatory, pojemniki na papier, kubki na długopisy, spinacze.

Stworzenie pokoju do pracy jest proste i nie wymaga dużego nakładu pieniędzy. Gabinet można zaaranżować w większości z rzeczy, które już posiadamy. Pamiętaj jednak o tym, by zwracać uwagę na to, jak czujesz się w tym miejscu i czy dbasz o swoje samopoczucie. Wyznaczaj sobie czas pracy i staraj się go nie przekraczać – w końcu inne domowe obowiązki także czekają!

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium